lauracasparie.reismee.nl

Eerste week bij mijn gastgezin

2 augustus 2014 ( vanaf boston airport )

Het vinden van de gate was heel makkelijk, dus we waren er al veel te vroeg. Ik ben allang blij dat ik iemand heb waarmee ik samen vlieg en dan is het ook nog eens een Nederlands meisje. Ik heb eigenlijk niet met haar opgetrokken tijdens kamp, maar Lisan is ontzettend gezellig. Ze sliep wel de hele tijd tijdens de vlucht. Toen we aankwamen in Chicago, hadden we best wel honger, dus we hebben even Starbucks gehaald. We hadden 1,5 uur overstaptijd ongeveer. Na de Starbucks gingen we naar onze gate lopen. Daar kwamen we Linda tegen, die de hostdochter is van mijn RC uit Fort Wayne. Ze had de eerste vlucht net gemist naar Chicago maar er ging 5 minuten later nog een vlucht. Dus ze was ruim op tijd. Het vliegtuig van Chicago naar Fort Wayne was echt zo klein. Mijn handbagage koffer moest in een apart laadruim en er waren maar 3 stoelen per rij. De vlucht was gelukkig maar 3 kwartier. Toen we aankwamen op het vliegveld en richting de bagage liepen, zag ik mijn hostfamily al staan. Het is zo raar om je hostfamily in het echt te zien. Al zagen ze er precies hetzelfde uit als op de foto’s. De jongste zoon, Jackson, was nog erg verlegen en durfde me geen gedag te zeggen. Hij wilde wel persé mijn bagage dragen. Het wachten op mijn koffer duurde gelukkig niet lang. Daarna heb ik afscheid genomen van Lisan en Linda en gingen we richting een Grill House in Fort Wayne. Hier hebben we een late lunch / early dinner gehad. Na de lunch zijn we naar huis gegaan en heb ik een hometoer gekregen. Ik ben begonnen met het uitpakken van mijn spullen. En mijn gastzusje en ik hebben dezelfde maat kleding en schoenen dus dat is wel handig. Daarna ben ik met mijn gastmoeder, gastzusje en gastbroertje naar de supermarkt gegaan. We hebben ijs gekocht en man, wat zijn die bakken met ijs groot ! Ook hebben we patatobread gekocht. Rachel die al eerder naar the USA ging raadde dat aan. Het lijkt op het brood dat wij in Nederland hebben. Al het andere brood in Amerika is echt heel vies. Daarna hebben we thuis een grote bak met ijs als avondeten gehad. Ik ben redelijk vroeg naar mijn bed gegaan omdat ik erg moe was door het nachtje doorhalen en de vliegreis.

3 augustus 2014

Ik moest vroeg mijn bed uit omdat het vandaag zondag is, en wat doen Amerikanen op een zondag? Juist ja, naar de kerk. Ik had er echt totaal geen zin in maar ik wilde het sowieso een paar keer proberen. Eerst ging ik met Elizabeth mee naar Youth Group. Ik had dit echt leuker verwacht en minder geloof gericht. Na dit uurtje Youth Group was ook de kerkdienst afgelopen. Ik ging samen met Elizabeth en Sarah oppassen op 0 tot 2 jarige terwijl de ouders naar de kerk waren. Ik hou echt niet van kleine kinderen, tenzij ze slapen of eten. Zolang ze maar stil zijn. Dit was dus ook niks voor mij. Na de kerk gingen we lunchen in een Mexicaans restaurantje met 3 andere families van de kerk. Het eten was erg lekker, ik moet alleen nog even wennen aan zoveel nieuwe mensen. Na de lunch gingen we naar huis en toen heb ik een film gekeken met Isabel en Jackson. Ook ben ik nog met Elizabeth naar een vriendin van haar gefietst, die 20 minuutjes verderop woont. Zij heeft een zwembad en omdat het lekker weer was gingen we daarheen om te zwemmen. De vriendin van Elizabeth had 2 border collie pups van 5 maanden waarvan er 1 ontzettend veel lijkt op Chico. Om half 6 gingen we naar huis toe om ons om te kleden en daarna kwamen er allemaal vrienden om te eten. Ik denk dat er een stuk of 20 mensen waren. Ook een paar mensen die er ’s middags ook waren. Er was ook een jongen van mijn leeftijd, maar al die jongens hier zijn echt stumpertjes. Na het eten gingen we marshmallows maken boven een kampvuurtje. In Amerika doen ze een marshmallow tussen 2 crackers met een stukje chocola. Ik moest dit natuurlijk proeven en iedereen wilde er foto’s van maken. Ik moest zeggen dat ik het niet heel bijzonder vond. Toen het koud begon te worden buiten, zijn we naar binnen gegaan en hebben we naar een film gekeken. Rond half 12 ben ik naar bed gegaan want ik was echt ontzettend moe.

4 augustus

Elizabeth had om half 8 al soccer practice. Ik mocht nog niet trainen omdat ik mijn Physical nog niet had gedaan. Dit zouden we vandaag doen. Ik mocht dus kijken naar de training of in bed blijven liggen. Die keuze was makkelijk gemaakt. Ik werd rond half 9 wakker. Toen ben ik nog even blijven liggen en rond 9 uur ging ik onbijten. Rond 11 uur ging ik met Sarah naar het stadje om mijn telefoon te regelen. Ik Amerika sms’en ze nog steeds, dus ik heb voor een goedkoop abonnement gekozen zonder internet. Ik heb op school en thuis Wi-Fi, dus dat komt hoop ik goed. Daarna zijn we naar de dokter geweest om mijn physical te laten doen. Ik ben goedgekeurd om te sporten, dus vanavond heb ik als het goed is mijn eerst soccer practice. We hebben na de dokter nog even boodschappen gedaan bij Walmart en daarna lunch gehaald bij de Mac Donalds. Sarah moest de schooluniformen ophalen van Isabel en Jackson. Die zitten op een privé school in Wabash. Daarna zijn we naar huis gegaan en Sarah moest door naar haar werk. Ik ben even op bed gaan liggen met m’n laptopje. Ook heb ik nog even geskyped met Lara en Nikki. Ik had om 6 uur mijn eerste soccer practice. Ik had er eigenlijk niet zoveel zin in, maar het team is heel aardig. Ook dacht ik dat ik echt heel slecht was in vergelijking met het team. Maar het team is zo slecht dat ik zelfs 1 van de beter ben. Ik moet wel nog flink aan mijn conditie werken. Na de training werd ik thuisgebracht door Carol, mijn IEC en de moeder van Bethany uit mijn team. Ik heb mijn cadeautjes gegeven en ze waren er allemaal super blij mee.

5 augustus 2014

Om 7 uur ’s ochtends begon mijn 2e practice. We trainen elke dag 2 keer. ’s Ochtends is het van 7 tot 8. Daarna hadden we ontbijt bij 1 van de teamgenootjes. Het was heel gezellig en fijn dat je elkaar zo beter leert kennen. Om half 10 werden we opgehaald en daarna zouden we gaan shoppen. Alleen waren Elizabeth en ik in slaap gevallen dus we gingen uiteindelijk pas om half 12. In Fort Wayne is een hele leuke Mall met hele leuke winkels. We hebben geluncht met Teresa en haar 2 dochters, die eerst ook al bij ons kwamen eten. Die waren daar ook aan het shoppen. Daarna hebben we even geshopt. Ook zijn we langs de Target gegaan om wat schoolspullen te halen. Voor ik ’s avonds weer naar de training ging, moest ik eerst nog een test doen. Voor het geval ik een bal tegen mijn hoofd aan krijg ofzo, kijken wat ik weet en hoe ik reageer. We zijn snel langs huis gereden om ons om te kleden en daarna snel naar de training. De training was erg gezellig en ik heb het gevoel dat ik al meer een deel uitmaak van het team. Ook hebben we een Disney Character gekregen. Ik ben Lumière van Beauty and the Beast. Dat is de kandelaar. Hier moeten we ons naar kleden voor morgen tijdens de 3 tegen 3 wedstrijden. Na de training hebben we spagetti gekregen en heb ik verder mn koffers uitgepakt en opgeruimd. Hierna heb ik gedouched en ben ik naar bed gegaan.

6 augustus 2014

Vandaag begon de dag weer vroeg met soccerpractice. Om 6.40 werden Elizabeth en in opgehaald door Carol. Antonia, hun exchange student uit Duitsland, was gister aangekomen en ging vandaag voor het eerst meetrainen. Haar Engels is nog best wel slecht en ze heeft een heel erg Duits accent. Maar volgens mij is ze wel een leuk meisje. Tijdens de training hebben we 3 tegen 3 wedstrijden gedaan. Het was erg leuk om te doen, alleen moeilijk om al die namen te onthouden. Ik ken er al best wel wat, maar volgens mij zijn er 25 in totaal. Dus ik heb nog een lange weg te gaan. Na de training ben ik thuisgebracht door Carol en heb ik een hele tijd op bed gelegen. Ik heb een uur of 4 geslapen denk ik. Daarna ben ik samen met Elizabeth in de buggy naar een vriendin gereden en hebben we daar even gezwommen. Toen het begon te regenen zijn we snel naar huis gereden. We hebben wat gegeten en hebben ons daarna omkleed voor de volgende training. We hadden weer de 3 tegen 3 wedstrijden. Het ging een stuk beter als in de ochtend. Grappig dat hier iedereen zo slecht is dat ik gewoon goed ben. Na de training hebben we bij de coach thuis een kampvuur gehad. Er waren smores, oreo’s en chocolate cookies. Het was echt super gezellig en het team is echt ontzettend leuk. Om half 10 werden we opgehaald en toen ik thuis kwam waren er 2 kennissen van mijn gastfamilie. Ze komen uit Michigan en waren onderweg naar Indianapolis en blijven als tussenstop hier slapen. Ik heb een leuk Michigan t-shirt gekregen van ze die ik mooi kan gebruiken als soccer shirt.

7 augustus 2014

De dag begon zoals gewoonlijk weer met soccer practice. Na de training kwam iedereen bij ons ontbijten. We hadden een fruitsalade, cinnamonrolls en eggs. Het was heel gezellig met z’n alle. Na het ontbijt bleef Bailey hier en hebben we met z’n drieën geslapen tot een uur of 2. Om 3 uur had ik een orientation op school. Ik ging samen met Antonia, de Duitse exchange student. Omdat ik mijn klassen nog niet had gekozen had ik nog geen scheduale. Ik heb dus toen snel wat klassen gekozen. Engels en US history is verplicht. Verder wilde ik perse iets met zingen. Dus heb ik uiteindelijk gekozen voor koor. Ook heb ik voor precalculus gekozen. Dit is 1 van de moeilijkste wiskunde achtige dingen. Ik ga het gewoon proberen en anders kan ik altijd switchen naar algebra ofzo. Ook heb ik een Spaans klas gekozen. We hebben even door de school gelopen. Gekeken waar mijn klassen zijn enzo. Om 5 uur was het afgelopen en werden Antonia en ik opgehaald door Carol. Toen zijn we naar Diary Queen gegaan voor een ijsje. Om 6 uur begon onze training weer. Aan het eind van de training moesten we de captains kiezen en onze rugnummers. Ik heb nummer 8. Na de training gingen Elizabeth en ik mee met mijn hostmom en haar pilates groep. Hun gingen lopen naar Dairy Queen. Hier hebben we wat gegeten en zijn daarna teruggelopen. Toen we thuis waren ben ik gaan douchen en ben daarna naar bed gegaan.

Reacties

Reacties

petra

Hoi meissie, wat een druk schema heb je daar zeg. Pittig. Weinig tijd om eens lekker te chillen. Fijn dat je positief bent. Spaans, moeilijke wiskunde, koor, chearleaden.....je gaat nieuwe uitdagingen aan. Klinkt leuk hoor. Inderdaad raar dat het voetbalteam 2 x per dag traint en lang zo goed niet is als vvy die 2 x per week traint. Ze hebben zeker niet zo'n goede trainer als pa :-D ;-) Veel succes lieffie in de komende 1e echte schoolweek.

Ilonka

Ik wilde vragen wanneer begint school echt maar da's maandag lees ik van mama. Spannend hoor, zo maar even in een ander land naar een andere school.
En moeilijke wiskunde, petje af meid, dat doe ik je niet na. Spaans lijkt me wel heel leuk.
Hoe is t weer daar eigenlijk?
Xxx ilonk

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!