lauracasparie.reismee.nl

Last days at camp

28 juli 2014

Gelukkig hoefde we vandaag niet super vroeg op. Het ontbijt was weer op de normale tijd dus ik had mn wekker om 10 over 7 gezet. Ik heb ontbeten, zoals gewoonlijk, met de Dutchies. Na het ontbijt hadden we weer onze gebruikelijke classes. Dit was niet heel bijzonder. Ik heb ’s middags na de classes een uurtje geskyped met Lara. Even kijken hoe het daar ging. Na het Skypen was het alweer tijd om te gaan avondeten. Na het avondeten hebben we de foto’s uitgezocht van Boston. Om half 9 begon er een hypnose show. Ik geloofde hier niet echt in, dus ik wilde graag gehypnotiseerd worden. Bij de eerste opdracht die we kregen, om mijn handen uit elkaar te krijgen, faalde ik al. Het werkte niet bij mij. Julia en Daphne werden wel uitgekozen op het podium. Dus wij hebben heerlijk kunnen lachen om alles. Na de hypnoseshow gingen we bij de pooltafels zitten, zoals elke avond. Ook heb ik nog een hele tijd gepraat met een Duitse (knappe) jongen.

29 juli 2014

Vandaag was weer een gewone dag. We hadden de normale lessen. Bij Geography moesten we een presentatie voorbereiden over jou staat. Veel heb ik er niet van geleerd. Alleen van die domme wetten in Indiana. Bijvoorbeeld dat je tussen oktober en maart niet een bad mag of dat het verboden is voor apen om te roken. Tijdens de lessen is er verder niet heel veel gebeurd. ’s Middags heb ik even op bed gelegen. En ’s avonds heb ik met Emily de foto’s van Boston op mijn laptop gezet. Daarna hebben we zoals elke avond in de lounge gehangen.

30 juli 2014

Vandaag hebben we de gewone lessen gehad. Bij Engels moesten we een kleine scene uitvoeren voor de klas. Onze scene ging over een student die elke nacht met haar vriendje in haar thuisland Skypede. Het ging erg goed en was best grappig om te doen. ’s Avonds zijn we naar een baseballwedstrijd geweest. Van te voren vroegen we of het een goed team was. Mijn teacher zei dat ze eigenlijk altijd verloren. Het was ook erg saai om naar te kijken. Ik zat naast Julia en wij gingen heel hard cheeren voor de Lake Monsters. Zo hard dat we zelfs aan het eind van de avond 2 pluspunten kregen voor onze cheers. Ons team stond eerst achter met 5-1. Daarna werd het 5-4 door een goeie bal. Bij de allerlaatste bal werd het 5-6. Ik moet zeggen dat mijn stem best wel een beetje pijn deed aan het eind van de avond. De baseball game duurde tot na elven, dus we moesten meteen naar onze kamer toen we aankwamen op de campus.

31 juli 2014

Deze ochtend werd er bekend gemaakt welke klassen gewonnen hadden voor de high school competitie. Mijn klas is 3e geworden. En de eerste 3 klassen kregen een rondleiding door Ben&Jerry’s. Wij hadden 1 punt meer als de nummer 4 dus we hebben echt geluk gehad. We hadden eerst gewone lessen 10 uur. Hierna gingen we de EF dance leren. EF bestaat 50 jaar dus kreeg iedereen een t-shirt en moesten we gaan dansen. Na de lunch moesten we de dans echt gaan doen. Dit werd ook gefilmd. Hierna moesten de winnende klassen meteen door naar de bussen om naar de fabriek te gaan. Er waren nog 5 andere Nederlanders mee dus het was wel heel gezellig. De rondleiding door de fabriek stelde niet veel voor. Als eerst kregen we een filmpje te zien van 6 minuten. Daarna stonden we in een gang boven de fabriek waar het ijs werd gemaakt. Hier mocht je geen foto’s maken. En het zag er allemaal erg saai uit. Daarna mochten we het ijs proeven dat deze dag werd gemaakt. Dit was Cotton Candy. In Nederland hebben we dat niet maar het was echt heel erg lekker. Ik heb nog een Ben & Jerry’s sleutelhanger gekocht omdat ik anders bij mijn gastgezin alleen de huissleutel heb en verder niks. Na de rondleiding gingen we weer naar de campus. We hebben wat later avond gegeten omdat we nog vol zaten van het ijs. Na het eten hebben was er in de grote gymzaal weer een bijeenkomst waar alle teachers en ambassadors gingen dansen, zingen en weet ik het wat allemaal. Ook een paar studenten hebben nog gezongen. En voor de verandering zijn we weer eens naar de lounge gegaan met de pooltafels. Hier werd harde muziek aangezet en het licht werd uitgedaan. Dus dit werd een gezellig avondje. Er kwam zelfs een Nederlandse ambassador mee dansen met ons.

1 augustus 2014

Laatste dagje op kamp. We gingen bijtijds eten en daarna ging ik nog even naar mijn kamer om alvast wat in te pakken. Ik was zo goed bezig dat ik de tijd was vergeten. Om 2 over 9 keek ik op mijn telefoon, terwijl ik om 9 uur in mijn les moest zijn. Ik ben dus snel naar m’n klas gelopen. Hier kregen we nog wat informatie over het vertrekken en daarna moesten we naar al onze docenten voor een kwartiertje. Daarna weer terug naar onze homeroom. Hier gingen we nog wat spelletjes doen, zoals bear, hunter, woman. Dit is een soort steen, papier, schaar, maar dan grappiger. Ik werd 2e van mijn klas. Na mijn homeroom hadden we onze high school graduation. Dit stelde niet veel voor. We kregen een certificaat voor het afronden van kamp. Toen was het alweer tijd voor lunch en daarna kregen we onze vluchtinformatie en busnummer. Tussen 3 en 6 moesten we onze koffers inleveren. Ik heb eerst toegekeken hoe Wouter zijn koffer ging inpakken. Daarna ging ik mijn koffer inpakken met een toekijkende Wouter. Daarna heb ik m’n koffer gewogen en weggebracht. Natuurlijk heb ik weer mensen geregeld die mijn koffers naar beneden droegen. De rest van de middag heb ik met Kelsey en Julia in Julia’s kamer gehangen. Om kwart over 6 gingen we eten. Extra laat omdat we natuurlijk de hele nacht geen eten hadden. Na het eten had Roel een fotoshoot voor de EF brochures en hij vroeg aan ons of we mee op de foto wilden. We hebben dus met een groepje foto’s gemaakt bij het voetbalveld en waarschijnlijk zie ik mijzelf ergens terug in een brochure van EF volgend jaar. Na de fotoshoot was het alweer tijd voor de afscheidsdance. Er was ook nog een grote vuurwerkshow. Na de dance moesten we onze handbagage koffers halen en naar de hal gaan waar onze koffers stonden. Hier werd een slideshow afgespeeld van de foto’s van het camp. Om 12 uur vertrekken de eerste bussen met studenten richting hun gastgezin.

2 augustus 2014

Ik ben al de hele nacht wakker omdat ik vandaag vlieg naar mijn gastgezin. Ik moest om 2 uur met de bus naar Boston. Vanaf 12 uur ’s nachts gingen er allemaal bussen rijden naar het vliegveld. Het was een hele hectische avond omdat je van iedereen de busnummers moet onthouden en dan die mensen moet zoeken als ze weg gingen. Ik ging als 1 van de laatste naar de bus. Dat was fijn omdat je dat van iedereen persoonlijk afscheid kan nemen en er ook de tijd voor hebt. Tot mijn grote verbazing heb ik niet gehuild. Wel bijna, toen ik zag hoe moeilijk Bas en Daphne het hadden tijdens het afscheid. Bijna iedereen was al weg toen ik naar mijn bus moest. Ik zat samen met Kelsey in de bus. We hoefde alleen nog afscheid te nemen van Roel en Bas. Ik ben wel blij dat het zo goed geregeld is met de bussen. Alles verliep gewoon goed en om iets over 2 zat ik in mijn bus onderweg naar het vliegveld. Ik zag Wouter en Jan nog in de rij voor mij staan, terwijl hun 2 uur eerder moesten vliegen. Hun vliegtuig vertrok al om 7:10. Ik weet niet of ze het gered hebben, maar geen bericht is goed bericht.

Ik zit dus nu op het vliegveld te wachten. Het is 7:49 en we hebben al ingecheckt en we zijn door de douane. Mijn vliegveld gaat om 9:05 dus ik moet nog een tijdje wachten. Aangezien Lisan, waarmee ik samen vlieg naar Fort Wayne, aan het slapen is, heb ik dus mooi tijd om mijn verhalen van de afgelopen dagen te typen.

Reacties

Reacties

Ilonka

He meis, wat een leuk en uitgebreid verslag! Ik verheug me nu al op de volgende editie.
Knuffel.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!