lauracasparie.reismee.nl

First days at camp

22 juli 2014

Vandaag was de dag. De dag dat ik eindelijk vertrok naar Amerika voor een high school jaar. Het gevoel dat ik ruim 10 maanden wegga, heb ik totaal nog niet. Mijn ouders, broer en Lara brachten me naar Schiphol om mij uit te zwaaien. Om 5 voor 3 vertrok het vliegtuig van Amsterdam naar Londen, een vlucht van ongeveer een uurtje. Ik zat naast een super aardige man die met zijn vrienden ging backpacken in Japan. Op het vliegveld van London moesten we overstappen op een ander vliegtuig. Het is hier heel erg streng beveiligd en alle vloeistoffen moesten in een zakje zitten. Uiteraard was ik weer iets vergeten ( mijn tandpasta ) en werd mijn handbagagekoffer helemaal overhoop gehaald. Daarna kon ik alles weer opnieuw inpakken. Omdat we nog een tijd moesten wachten op het vliegveld, heb ik met een paar meiden Starbucks gehaald. Natuurlijk waren we weer veel te laat op de plek waar we moesten verzamelen.

In het vliegtuig van Londen naar Boston zat ik naast 2 jongens van EF. Iedereen van EF zat bij elkaar dus het was erg gezellig. Deze vlucht duurde 6 uur. We hebben selfies gemaakt met slapende mensen en heel veel gelachen. Toen we eindelijk aankwamen op Boston airport. Moest er nog een paspoort controle gedaan worden. De rij die er stond duurde echt een uur ! Hierna moesten we onze koffers ophalen en verzamelen voor de bus richting de campus. De busreis duurde 3 uur en we kwamen ongeveer om 1 uur aan op de campus. Hier heeft de zoon van mijn International Exchange Coördinator mij geholpen om mijn koffers naar mijn kamer te brengen. Het was heel fijn dat ik nog geen kamer genootje had. Ik kon heerlijk slapen !

23 juli 2014

Echt last van een jetlag had ik niet. Ik werd wel rond 6 uur wakker. Dat was gelukkig net zoals alle andere Nederlandse EF studenten. Ik heb toen maar even gedouched en we gingen daarna opzoek naar de ontbijtzaal. Hier hebben we met alle gegeten. Om 10 uur moesten we in een grote zaal zijn waar ons in het kort werd verteld wat ons te wachten stond. Dit werd in het kort gedaan omdat er nieuwe studenten zouden komen die dag en ze anders alles twee keer moesten vertellen. Er waren een aantal activiteiten die je kon doen die dag. Wij gingen met z’n alle volleyballen. Het was echt heel erg heet deze dag, maar we hebben het nog best lang uitgehouden. Toen ik daarna terug ging naar mijn dormroom om te douchen, kwam mijn kamergenootje uit Zweden. Ze heet Joanna en het is een heel lief meisje. We zeggen alleen niet heel veel tegen elkaar. Ik heb haar die avond meegenomen naar de eetzaal en toen heeft ze bij ons gegeten. Meteen heel anders omdat je dan Engels moet praten. Na het eten ging mijn kamergenootje naar de dorm om te slapen. Wij gingen met z’n alle in een lounge zitten bij een paar pooltafels. Aangezien ik nog geen bal kan raken heb ik alleen toegekeken. Er is een curvew op kamp. Je moet elke avond voor 11 uur in je dorm zijn. Al is het meer dat ze je wegsturen om 11 uur.

24 juli 2014

Weer werd ik vroeg wakker. Dit keer rond half 7. Dus toen heb ik maar weer gedouched en gewacht tot de andere Nederlanders klaar waren. Mijn roommate was al gaan ontbijten met een paar Zweedse meisjes. Ik ging weer ontbijten met de Nederlanders. Hierna moesten we weer naar de grote zaal omdat alle 850 studenten er waren. We kregen hier een uitgebreide uitleg en we moesten met onze klas mee. In het kamp zijn er 8 verschillende high schools. Die high schools zijn dan weer opgedeeld in 4 verschillende klassen. Ik zit in high school Taft en klas West. Deze klas is mijn homeroom, oftewel mentorklas. Hier kregen we uitleg over de klassen die we gaan volgen en een rondleiding over het terrein. Ook kregen we ons Taft Turles t-shirt. ’s Avonds hadden we een Dance. Sinds een hele lange tijd totaal nuchter op een feest. Dat was wel even flink wennen. Dit is uiteindelijk een super gezellige avond geworden. Ookal was er gewoon een curvew van 11 uur.

25 juli 2014

De jetleg word steeds minder. Ik word nog steeds wakker voordat mijn wekker gaat, maar dat vind ik wel fijn. Er was weer een ontbijt deze ochtend en na het ontbijt begonnen onze eerste echte classes. Je hebt altijd classes met je homeroom alleen bij verschillende teachers. De volgorde van mijn classes zijn Life, Current Issues, Geography and English. Dit was meer een kennismakingsdag met de andere teachers. Na de classes ben ik naar the Mall geweest met Julia en Kelsey. We hebben daar even rondgelopen maar er was niet heel veel te beleven. Tijdens het avondeten zat ik zoals gewoonlijk met de Nederlanders. Na het avondeten was er nog een activiteit en wij hadden gekozen om te cheerleaden. We hebben echt super hard gelachen maar het was ontzettend grappig om te doen.

’s Avonds waren er High School Activities. Er is namelijk een volleybal toernooi en er moest een team worden samengesteld en er moesten natuurlijk cheerleaders zijn. We hebben deze avond pompons, borden en hoofdbanden gemaakt. Ook hebben we wat cheers geoefend. Hierna gingen we in de lounge zitten bij de pooltafels.

26 juli 2014

Weer een normale ochtend met ontbijt en classes. Dit keer kregen we wel les. Bij Life leerden we over de dollars. Aangezien ik echt totaal niks wist van dollars was deze les wel handig. Bij Current Issues hebben we verschillende dingen besproken zoals wapens in Amerika en een aantal wetten. Daarna hadden we Geography. De teacher ging ons vertellen wat we allemaal konden doen in Boston, omdat we daar de volgende dag heen gingen. Bij Engels werden ons verschillende problemen met exchange students voorgelegd en we moesten vertellen hoe we dit zouden oplossen in hun geval. Ik merk al echt dat mijn Engels erg vooruit gaat.

Als activiteit ’s avonds wilden Kelsey en ik met een Duitser gaan tennissen maar we konden het tennisveld niet vinden. We waren ook al veel te laat dus we besloten te gaan footballen. Na het voetballen was het tijd om ons klaar te maken voor de eerste volleybal wedstrijden. Iedereen moest zijn t-shirt aan van zijn high school. Wij kregen nog een hoofdband, net als bij de Ninja Turltes, en groene verf op onze wangen. De eerste wedstrijd hadden we gewonnen en ging echt super goed. De tweede wedstrijd hebben we helaas verloren. Maar dit gaan we volgende week even goed maken. Dan is er weer een toernooi. We gingen redelijk vroeg naar bed omdat we de volgende dag om 6 uur ontbijt hadden voor we naar Boston gingen.

27 juli 2014

Mijn kamergenootje zou haar wekker zetten, dus ik dacht, ik zet de mijne niet. Toen werd ik wakker om 10 voor 6. Om 6 uur begon het ontbijt en om kwart voor 7 moesten we bij de bussen staan. Hoe eerder je klas compleet is en weg rijd met de bus, hoe meer punten je krijgt voor je klas. Dus wij moesten eigenlijk om half 7 bij de bus staan. Ik had me dus snel aangekleed en mijn make up gedaan. Toen ik naar het ontbijt wilde lopen, kwam ik Kelsey tegen. De rij voor het ontbijt stond tot buiten, dus we besloten om naar de kamer te gaan en onze spullen klaar te maken. Dan hoefde we daarna alleen een lunchpakketje te pakken en dan aten we die als ontbijt in de bus. We kwamen uiteindelijk toch nog op tijd bij de bus. En onze bus ging als eerste weg. Toen we in Boston aankwamen, moesten we eerst wachten op alle andere mensen die aankwamen. Hierna gingen we met een veel te grote groep lopen, die we op een gegeven moment maar hebben opgesplitst. Wij waren alsnog met een groep van 10 mensen met een Duister, Oostenrijker en Japanner erbij. Ik moet zeggen dat ik het fijn vond dat hun erbij waren omdat je dan toch Engels moest praten, ook al ben je met Nederlanders.

We hebben eerst iets gedronken bij Starbucks en zijn daarna doorgegaan naar Harvard. Hier begon het keihard te regenen en je mocht nergens naar binnen omdat alles voor de studenten was. Dit was dus een beetje jammer. We gingen wel naar de Harvard shop en ik heb een t-shirtje gekocht. Na Harvard zijn we met de metro doorgegaan naar Fenway Park. Hier is het Red Sox stadium. Eigenlijk wilde ik een paar rode sokken kopen daar, maar die waren 15 dollar per paar. Die heb ik dus maar laten hangen. Na het stadion zijn we doorgelopen naar Prudential Tower. Dit is een heel groot winkelcentrum en je kan hier tot de 52e verdieping naar boven. Alleen moest je om het uitzicht goed te kunnen bekijken 13 dollar betalen. We zijn toen maar weer naar beneden gegaan. Hier hebben we nog even rondgekeken en zijn daarna met de subway richting het park gegaan waar we hadden afgesproken om terug te gaan. Hier hebben we nog avondgegeten en daarna gingen we verzamelen. In de bus hebben we Spiderman 3 gezien en toen we weer op de campus aankwamen ben ik meteen naar m’n dorm gegaan. Ik heb lekker gedouched en even aan m’n diary gewerkt. Daarna ben ik mijn bed in gegaan want ik was echt ontzettend moe.

Reacties

Reacties

petra

Lees net in krant dat er maandag een windhoos in Boston was van 120 km p uur. Ruim 100 huizen zijn beschadigd. Blij dat jij daar toen niet was

Jurgen

Hoi wijfie
Leuk verhaal. Je hebt het er maar druk mee. Het klinkt allemaal wel erg gezellig. Heel veel plezier daar.
PS Leuk om te lezen dat een feestje zonder alcohol ook leuk kan zijn.
See you.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!