lauracasparie.reismee.nl

First days of school

8 augustus 2014

Vandaag hadden we (gelukkig) geen ochtend training. We moesten om 10 uur op school zijn voor de teamfoto’s. Alleen had mijn hostmom een afspraak gemaakt voor het uitkiezen van mijn classes om 8 uur.. Ik heb toen nog gekozen voor een Fashion & textiles class. Voor het 2e semester heb ik dan Ceramics. Oftewel pottenbakken. Ik heb gehoord dat die docent super leuk is en anders moest ik een science klas nemen. Nadat ik al mijn klassen had uitgekozen, heb ik dingen geregeld voor mijn iPad. Wij krijgen namelijk geen boeken, alles gaat via de iPad. Die krijg ik op de eerste schooldag. Na al mijn school dingen geregeld te hebben, gingen we weer naar huis waar we ons moesten omkleden voor onze teamfoto’s. Om half 10 bracht Ryan ons naar school toe waar we onze eerste foto’s hadden. Daarna moesten we naar buiten voor individuele foto’s en nog een teamfoto. Ik ben er benieuwd hoe ze zijn geworden. Na de teamfoto’s gingen we naar de yardsale van Carol. Hier hebben we even gezeten tot Hayleighs auto gemaakt was. De yardsale was namelijk bij de garage van Bill, de man van Carol. Toen heeft Hayleigh ons thuisgebracht. Ik heb eigenlijk de hele middag in bed gelegen en geslapen. Rond half 5 werd ik weer wakker en toen heb ik me klaargemaakt voor de training. Mijn voeten zitten helemaal onder met blaren dus goed lopen kan ik niet meer. Dat was wel even flink pijnlijk tijdens de training. Maar we hebben op het laatst partijtje gedaan. Waarschijnlijk kom ik in het Varsity team, dat is dus het betere team. Dus ik ben blij. Na de training gingen we weer naar de yardsale van Carol. Hier hebben we ons even snel omgekleed in de garage. Daarna zijn we het stadje doorgelopen. Er was namelijk een soort autofestival aan de gang. Fun fest. We hebben hier pork gegeten een daarna een elephant ear gegeten. Dit is gefrituurd cookie dough met suiker en kaneel. Het was echt super lekker. We hebben nog even met wat bekende staan praten en zijn daarna naar huis gegaan.

9 augustus 2014

Is het eindelijk weekend, mag je nog vroeg opstaan. We moesten namelijk met het team een 5k run doen. Dit is een run die gebonden is aan het Fun Fest. Om half 9 ’s ochtends begonnen we. Ik heb met Celina uit mijn team gelopen en tot mijn grote verbazing ging het nog best goed. We zijn gefinisht in 37 minuten. Zeker omdat ik hier helemaal niet op voorbereid was. Ook tijdens de trainingen hebben we eigenlijk niks met conditie gedaan. Na de run hebben we een ijsje gegeten om even af te koelen want het was best warm. Er was een prijsuitreiking en daarna zijn we naar huis gegaan. Ik heb weer eens in bed gelegen en even geslapen. Om half 5 zijn we richting het stadje gegaan voor een parade van Fun Fest. Het leek een beetje op carnaval, alleen was niemand verkleed en de wagens waren een stuk minder mooi. Jackson en Isabel vonden dit natuurlijk geweldig want er werd allemaal snoep gegooid. Rond een uur of 6 was het afgelopen en vroeg Carol of ik meeging met haar, Bethany, Antonia en 3 jongens om te shoppen in Fort Wayne. Nou, dat wilde ik natuurlijk wel. We zijn weer naar dezelfde mall geweest als van de week. Alleen gingen we daarna naar Dick’s, een grote sportwinkel. Ook zijn we nog even snel langs de Target gegaan en hebben daarna gegeten bij de Panda Express. En dat was echt ontzettend lekker. Uiteindelijk waren we pas om half 12 weer in North Manchester. Dus daarna ben ik snel mijn bed in gegaan.

10 augustus 2014

Het is weer zondag, dus dat betekend; vroeg opstaan en naar de kerk. Zoals elke zondag waren we te laat. Niet dat ik dat erg vind want ik vind het toch dodelijk saai. Bij youth group was het een stuk drukker als vorige week. Alleen de jongens die er zijn, zijn volgens mij 13, 14 jaar en dragen van die cowboylaarzen. Snap niet dat mensen zichzelf dat aan doen. Na youth group was de kerkdienst. Aangezien ik vorige week geholpen had met oppassen, was dit de eerste keer dat ik hier was. En nee, dit is echt niks voor mij. Liedjes over hoe geweldig god wel niet is. Na de kerk zijn we weer naar de Mexicaan gegaan voor lunch. Verder hebben we niet veel gedaan zondag. Even bij geslapen. ’s Avonds kwamen er weer allemaal mensen bij ons eten. Dit keer kende ik ze wel, dus dit was al een stuk leuker. Ook Antonia en Naïs waren er. Dit zijn exchange students uit Duitsland en Spanje. We hebben weer s’mores gemaakt en verder heerlijk gegeten.

11 augustus 2014

Tijdens de ochtend training hadden we conditie training. Ik had alleen ontzettend last van mijn enkel. Ik heb wel de hele training mee gedaan. Na de training ging ik met Elizabeth, Sarah en Hayleigh naar Fort Wayne. We zijn eerst naar TJ Maxx geweest. Wat een geweldige winkel is dit. Designer kleding voor veel minder geld. Je hebt Micheal Kors tassen voor nog geen 200 dollar. Verder veel leuke merkkleding. Het is een soort kringloopwinkel alleen zijn de kleren niet gedragen. Hierna heeft Sarah ons afgezet bij de Mall. Zelf ging ze naar Target wat spullen halen en wij gingen shoppen in de Mall. Ik heb mezelf in gehouden deze keer en niks gekocht. We hebben nog even Starbucks gehaald en zijn daarna snel naar huis gegaan omdat we moesten trainen. Tijdens de training werd mijn enkel alleen maar erger en toen heeft de schooldokter er even naar gekeken. Hij wilde het intapen of ik moest het een avond koelen. Ik heb het dus in de avond gekoeld. Hayleigh en Cali kwamen ’s avonds langs en bleven slapen.

12 augustus 2014

De eerste schooldag ! Cali bracht ons naar school toe, omdat het ‘lame’ is om de eerste dag met de schoolbus te gaan. Toen we op school aankwamen was het echt chaos. Niemand wist waar die heen moest. Ik vond Bethany en die zei dat we eerst naar onze homeroom moesten en dat we daar uitleg kregen en onze iPads. Want alles gaat via de iPad in plaats van met boeken. Ook kregen we onze student ID, een kaartje die je altijd om moet hebben en waarmee je bijvoorbeeld lunch kan halen. Met de exchange students ging het natuurlijk weer mis. Dus ik ging met Naïs naar de front office om onze ID’s op te halen. Die lagen gelukkig al klaar. Toen hebben we daarna geprobeerd om de mail te installeren op de iPad. Maar dit lukte natuurlijk ook niet. Waardoor we veel te laat aan kwamen tijdens onze eerste echte les. Gelukkig maakte dat niet heel veel uit omdat de eerste dag toch alleen maar praatjes gehouden worden over wat er allemaal gaat gebeuren dit semester. Verder kreeg ik allemaal papieren overhandigd die ondertekend moesten worden. Na mijn 3e les werd het lopen echt te pijnlijk en ben ik naar de schooldokter gegaan. Die heeft mij een brace gegeven. Echt een verschrikkelijk lelijk ding. Hiermee moest ik de rest van de dag lopen en na schooltijd even terug komen. Iedereen staarde natuurlijk naar mijn voet de rest van de dag. Na schooltijd ging ik terug en toen was het best druk bij de dokter. Er waren ook een paar meiden die volgens mij stage liepen hier. Een van die meiden ging naar mijn voet kijken en daarna moest ik allemaal oefeningen doen. Ik had verwacht dat ze het gewoon zouden tapen en dat ik daarna wel naar de training kon. Maar toen kwam dat meisje met een grote blauwe sok achtig iets. Na dat ik bij de dokter was geweest mocht ik niet trainen. Dus ik ging kijken bij de training. Alleen had ik een shortje aan en het was best wel heel erg koud. En het begon ook nog eens te regenen. Dat was dus niet echt heel prettig. En de training duurde 2,5 uur. Gelukkig kwam ik wat later aan, maar ik verveelde me dood en ik had honger. Toen William klaar was met zijn training kwam die naar de meiden toe omdat hij met ons mee moest rijden naar huis. En hij had een hele grote trui mee, dus ik was blij. We werden thuisgebracht door Carol. Toen ik thuis kwam gingen we eten en daarna heb ik even op de bank tv gekeken met Isabel. Hayleigh en Cali kwamen weer langs. En dit keer bleef alleen Cali slapen.

13 augustus 2014

Cali bracht ons weer naar school. Alleen begint school op woensdag 20 minuten later, dus dat was wel even fijn. Mijn eerste les was choir. En we mijn teacher wilde weten wat iedereen wist qua noten. Hierna hebben we op het podium een paar basic dans dingetjes gedaan, omdat we een showchoir zijn. De volgende les was Engels. Hier moesten we een test maken op onze iPad voor het niveau. Alleen zijn de Exchange students natuurlijk nog niet aan het systeem toegevoegd. Dus wij moesten iets voor onszelf doen. Ik heb even de Spaanse nummers geleerd, omdat we die moeten weten bij Spaans. Daarna had Ik precalculus. Ik ga deze klas echt switchen want het is net Chinees voor me. Het is moeilijk en al die woorden ken ik niet. Daarna had ik fashion & textiles. Opzich het vak vind ik wel leuk. Alleen de klas zelf is echt heel raar en de teacher geeft niet echt goed les. Halverwege mijn 4e les heb ik lunch. Ik had met Elizabeth en 2 meiden uit mijn team geluncht. Tijdens mijn 5e uur heb ik US history. We hebben nog totaal niks gedaan met geschiedend of iets. Tijdens mijn studyhall, een soort huiswerkuur, heb ik mijn fashion & textiles huiswerk gemaakt. Verder had ik geen huiswerk, dus heb ik spelletjes lopen spelen op mijn iPad. Na studyhall heb ik Spaans. We hebben de cijfers geleerd en een Spaanse 'happy birthday to you' gezongen voor iemand die jarig is. Na school heb ik me omgekleed voor de training en ben ik naar het veld gegaan. Toen werd ik terug gestuurd naar de schooldokter omdat die mijn enkel wilde bekijken. Hij heeft het ingetapet en toen ging ik trainen. Helaas was dat voor korte duur want rennen lukt me echt niet. Ook kreeg ik nog een flinke trap tegen mijn enkel dus ik heb de rest van de training weer toegekeken met ijs op mijn enkel. Toen we thuis waren hebben we sandwiches met bacon gegeten en sweet corn. Daarna heb ik met ijs op m'n enkel series lopen kijken in bed.

14 augustus 2014

Deze ochtend hadden we geen lift naar school dus moesten we met de schoolbus. De schoolbus komt om 7.15 bij ons voor de deur. Dus we moesten vroeg ons heb uit deze ochtend. Toen ik op school kwam heb ik mijn precalculus class geswitcht naar algebra 2. Bij choir hebben we wat filmpjes gekeken van andere showchoirs en wat danspassen gedaan. Bij Engelse literatuur hebben we moeten lezen over het begin van het schrijven. Daarna had ik mijn eerste algebra klas. En wauw ! Ik begrijp het gewoon. Ik ben echt heel erg blij dat ik geswitcht ben. Bij fashion en textiles hebben we niet heel veel gedaan. We hebben verder gewerkt aan de poster die we moesten maken. Tijdens de lunch heb ik weer bij Elizabeth gezeten. Er waren taco's voor lunch. Na fashion hadden ik US history waar we een spel gedaan hebben om elkaar 'te leren kennen'. Bij studiehall heb ik met Sophia een Engelse test gemaakt omdat we eerder nog niet in het systeem stonden. Die test was echt heel moeilijk,meer als de helft van de woorden begreep ik niet. Bij Spaans hebben we het alfabet gedaan en na Spaans moest ik naar dokter Watson voor m'n enkel. Ik moest eerst 20 minuten met m'n voet ik een heet bad en daarna allemaal oefeningen doen. Toen heeft die het ingetapet en toen ging ik naar het veld. We hadden een scrimmage tegen de jongens. Ik stond rechtsmidden in het jr. Varsity team. We hebben verloren tegen de jongens. Hun voetballen ook al voetballen ook al veel langer en wij hebben meiden in ons team die net 2 weken voetballen. Ik had echt heel erg last van mijn enkel. Maar heb wel 2 x 25 minuten gespeeld. En we speelde 2 x 25 minuten. Daarna heb ik wel de hele avond met ijs op m'n enkel gezeten. Hayleigh kwam langs voor het avondeten omdat ze dol is op sweet corn. Verder heb ik wat huiswerk gedaan voor vrijdag en heb op bed gelegen.

15 augustus 2014

Sarah bracht ons naar school deze ochtend. Dus we konden een half uurtje langer slapen. Ik had weer mijn normale lessen. Bijna weekend ! Tijdens de lessen hebben we niet veel bijzonders gedaan. Na school moest ik weer langs dokter Watson voor mijn enkel. Het is nog steeds niet beter. Ik hoefde maar een paar oefeningen te doen dit keer en daarna werd het ingetapet. Ik heb de hele training meegedaan met het Varsity team. De laatste 10 minuten heb ik dus even op de bank gezeten omdat mijn enkel echt niet meer kon. Na de training werden we afgezet bij huis om snel te douchen en ons klaar te maken voor een baseballgame. Exchange students mochten daar gratis heen met hun familie. Lisan uit Nederland was er ook met haar dubble placement. En een Italiaanse jongen die ik herkende van kamp. Ons team, de Tincaps, heeft ook nog eens gewonnen. Dus er was een vuurwerkshow achteraf. Toen we met de auto de parkeergarage uit wilde, stond het helemaal vast dus we hebben een half uur op de zelfde plek stil gestaan. Uiteindelijk waren we om half 12 thuis.

Reacties

Reacties

petra

Is het niet verstandig om even een weekje niet te voetballen en je enkel(en jezelf) rust te geven? Wel wat owfeningen blijven doen anders wordt ie stijf

Bianca Lem

Hoi Laura,

wat superleuk om dit alles te mogen lezen. Ik wens je een hele leuke en leerzame tijd toe en blijf graag je blog volgen. En beterschap met je enkel.

Lieve groet,

Bianca

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!